Your Trusted 24 Hours Businext Service Provider !

Blog

IN THE SPOTLIGHT: LORETTE JONGEDIJK | JDE

Lorette Jongedijk

Opdrachtgever: Jacobs Douwe Egberts
Rol: HR Business Partner

Na 34 jaar in loondienst ben ik 1 september 2020 gestart als zelfstandig ondernemer op gebied van Interim HR & Coaching voor leidinggevenden.

Begin november 2020 was het raak. Dankzij een tip uit mijn netwerk kwam ik in contact met Freelancers United HR. Het ging daarna razendsnel! Binnen enkele dagen kon ik mijn eerste opdracht starten bij JDE. Ik blij, zij blij. En nog steeds. Intussen is het mei 2021 en na 2x verlengen ben ik nog steeds bij JDE werkzaam tot aan 1 juli, wanneer de vaste opvolger is ingewerkt.

Wie ik ben? Ik noem me wel eens een all-round “change enabler”.
Als zeer ervaren HR Generalist ondersteun ik graag 500+ organisaties in de meest brede zin van het woord bij het omgaan met uitdagingen op HR gebied. Ik heb veel ervaring met het voorbereiden en implementeren van (complexe) organisatie veranderingen en heb aangetoond succesvol te zijn in projectmanagement. Ik ben in staat om snel een intern netwerk op te bouwen. Mijn sterkte is stakeholder management, waardoor ik mijn weg goed weet te vinden in complexe en onduidelijke situaties. Ook kan ik vlot toewerken naar organisatiedoelen en deze behalen zonder de mens uit het oog te verliezen. Ik ben resultaatgericht, nieuwsgierig en combineer dat met een respectvolle houding.

Mijn profiel bleek goed van pas te komen bij JDE. Voor de Kerst 2020 moest er in een korte periode flink worden aangepakt. Veel aanzeggingsgesprekken voeren met medewerkers die JDE helaas zou moeten laten vertrekken. De klus werd geruisloos en op tijd geklaard; alles via Teams. Intussen was er binnen JDE een grotere reorganisatie van start gegaan. Tijdens het consultatieproces bij de OR heb ik de antwoorden aan de OR mee-geredigeerd. Kost mij weinig moeite.

Van achtergrond ben ik jurist en qua medezeggenschapstrajecten door de wol geverfd. Het spannende bij JDE vond ik wel om, zonder de OR te kennen en het op afstand werken wegens Covid-maatregelen, de punten aan te voelen waar het de OR werkelijk om ging. Maar de consultatie is goed verlopen en in februari kon met de implementatie worden begonnen. De voorbereidingen daarop heb ik voor mijn rekening genomen. Implementatie planning, trackingsysteem, communicatie, brief-ontwerp, vaststellingsovereenkomsten etc. In een periode van 6 weken heb ik samen met 2 collega’s 375 gesprekken gevoerd en aan het eind van die periode was 95% van de overeenkomsten ondertekend.

Sinds begin mei ben ik breder actief, nu in de rol van HRBP a.i. Ik ben na overleg van 5 dagen teruggeschakeld naar 3,5 dag per week JDE. Voor 1,5 dag per week pak ik mijn coachpraktijk weer op. Vorige week besefte ik tijdens een ommetje in de buitenlucht: wauw, ik heb de ideale combinatie te pakken. De variatie van ad interim werken in teamverband voor een grote organisatie en het 1:1 coachen van leidinggevenden. Beiden doe ik heel graag. De mogelijkheid om al naar gelang het werkaanbod bij opdrachtgevers op of af te schalen naar de ene of naar de andere kant, vind ik prettig.

De aankomende tijd staan bij JDE nog activiteiten op de rol zoals banenmarkt organiseren, talent review, kwartaal update verzuim en het faciliteren van een leiderschap workshop. En natuurlijk het inwerken van de opvolger. Kortom: la vie est belle!

En Freelancers United HR draagt ook bij aan dat feestgevoel. Want wat een attente club mensen werkt daar. Veel persoonlijk contact, een leuk kaartje bij de start, een belletje met de vraag hoe het gaat. Deze persoonlijke touch waardeer ik erg en geeft mij het vertrouwen dat de interactie vanuit Freelancers United HR met opdrachtgevers ook zo fijn verloopt.