Your Trusted 24 Hours Businext Service Provider !

Blog

Wat verwacht je nou?

Wat verwacht je nou?

Tijdens een teamoverleg praten we zakelijk, maar natuurlijk ook vaak persoonlijk bij. Wat heb je meegemaakt? Wat houd je bezig? Iedereen heeft wat te vertellen. En natuurlijk heeft een verhaal over een levering die misgaat meer aandacht, dan iets wat gewoon goed gaat.

Wat een beleving

Ik bestel een nieuwe wasmachine en de volgende dag staat hij in huis. De droger bestelde ik ergens anders, want tja dat scheelde bijna € 250,-. Is goedkoop in dit geval duurkoop? De tijd zal het leren. Wat ik wel weet is dat de wasmachine naar zolder werd gebracht en dat ik het bij de droger zelf moest doen. Hier had ik overigens niet op gerekend.

Beide leveranciers stuurden mij een email met de vraag of ik mijn ervaringen wilde delen. En als ik dat op social media doe, dan kan ik ook nog iets winnen. Ik ben niet geneigd om hieraan mee te doen, want ik kreeg hetgeen dat was besteld. De één voldeed aan mijn verwachting en de ander niet helemaal, maar daar kan ik mee leven. Uiteindelijk tevreden en blij dat ik mijn apparaten had, moet je daar dan nog een ‘gesprek’ met het verkoopbedrijf voor aanknopen?

Toch maar social media?

Toen ik afgelopen jaar ging verhuizen heb ik nieuwe meubels uitgezocht bij een bezoek aan een “echte” winkel en direct een bestelling geplaatst voor meerdere meubels, waaronder maatwerkmeubels. Het eerste deel van de levering was volledig volgens verwachting, echter de maatwerkmeubels niet. Sterker nog, na vier keer voor niets thuis te hebben gewacht op uitlevering had ik het nóg niet binnen en heb ik mijn bestelling geannuleerd.

De winkel heb ik om een oplossing gevraagd en daar beloofden ze dat de meubels tegen een meerprijs alsnog elders gemaakt konden worden. De details zal ik je besparen, maar ik dacht een Ferrari te hebben gekocht, terwijl deze winkel mij uitlegde dat ik nooit een Ferrari had mogen verwachten. Dus veel extra geld en vrije tijd kwijt.

Met fouten maken is niets mis, maar met weglopen voor je verantwoordelijkheid wel. Het grappige is dat ik me nú wel geneigd voel om mijn ervaring te delen op de social media.

Het draait allemaal om verwachtingen

Waarom wil ik geen compliment geven aan de partij die iets naar behoren doet, maar waarschuw ik graag anderen voor de partij die wegloopt voor hun verantwoordelijkheid? Conclusie is dat het uiteindelijk draait om verwachtingen. Als een levering conform afspraak wordt uitgevoerd, vind ik dat ik de leverancier mag bedanken. Maar moet dat publiekelijk? Het was conform verwachting en niet uitzonderlijk.
Als iets niet wordt gedaan, of niet conform afspraak dan kan dat gebeuren. Ik ben er niet op uit om bedrijven in een kwaad daglicht te stellen omdat er een fout wordt gemaakt, dus dat hoeft van mij ook niet publiekelijk. Tenminste zolang men de verantwoordelijkheid neemt en zaken oplost naar tevredenheid van de klant. Voor wie het uiteindelijk wordt gedaan, toch?

De klant centraal

Weet jij nog voor wie jij het doet? Wie is jouw klant en wanneer krijgt hij of zij een glimlach op het gezicht? Mijn persoonlijke drijfveer is dat de klanten van Freelancers United HR tevreden zijn met de diensten die wij leveren, doordat wij heldere afspraken aan de voorkant maken en wederzijdse verwachtingen met elkaar afstemmen. Uiteindelijk is ons ultieme doel natuurlijk om die verwachtingen te overtreffen. Wat verwacht jij van ons? Laat het ons weten!